Agility

Jag och Bosse är precis hemkomna efter en stund i värmen på agilityplan uppe på klubben. Nästa vecka är vår fortsättningskurs slut och jag har under hela våren funderat på vad vi ska träna när vi inte får våra läxor med oss hem. En kollega till mig tävlar agility med sin hund och fick mig rejält sugen så igår träffade vi henne och hon gick igenom lite grunder med oss.

Idag har vi alltså tränat lite på hopp över hinder, springa i tunnel och slalom. Bo var livrädd för tunneln igår och det tog en stund att få honom att våga sig in i den, men när han väl bestämde sig så gick det lätt. Idag behövde jag bara peka på den så sprang han igenom. Nu sover han gott i soffan och jag funderar över vad jag ska göra med min lediga dag som ju faktiskt bara börjat.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0